Kalite ve Akreditasyon

Bir silahın üretiminden, namlunun kalibrasyonuna kadar her aşamada kalite kontrolü özenle sağlanmalıdır. Çünkü ancak bu sayede hatasız bir çalışma prensibi belirlenebilmektedir.

Kalitenin iki temel unsuru vardır. Bunlar:“hatayı sıfıra indirme” ve “mükemmele ulaşma isteği”dir. Bir başka ifadeyle kalite, önceden tespit edilmiş özelliklere ve standartlara uygun şekilde üretim yapma olgusudur. Kalite bir zincir olarak düşünülebilir. Zincirin herhangi bir noktasında yapılan hata ihtiyaçlara yanıt vermiyorsa, sisteminde farklı bir yerinde yeni hata oluşturabilir. Bu süreç kısır bir döngüye girdiğinde kalitenin önemi daha çok ortaya çıkar. Bu nedenle kalite, ihtiyaç ve beklentilerin sürekli olarak incelenmesi ve bunların tümüne cevap olabilmesi sürecidir.

Akreditasyon ise, bir grubun ya da organizasyonun standartlara uygunluğunun yetkili bir kurum tarafından incelenmesi ve onaylanması sürecidir. Akreditasyonun amacı; kaliteyi iyileştirmek, maliyetleri düşürmek, verimliliği artırmak, kuruma güvenilirliği artırmak ve eğitim sağlamaktır. Kalite, standart, standardizasyon ve uygunluk değerlendirme akreditasyon altyapısını oluşturan kavramlardır. Akreditasyon gönüllülük temelli bir süreçtir. Firmaları her ne kadar akredite olma zorunluluğu bulunmasa da, akredite olan kuruluşların güvenilirlik esasında çok daha fazla tercih edildiği bilinenler arasındadır.

TS EN ISO/IEC 17025

TS EN ISO/IEC 17020

Popüler